//Klasowe odmiany gustu teatralnego// Maciej Gdula, Przemysław Sadura
Klasowe odmiany gustu teatralnego Maciej Gdula, Przemysław Sadura
Klasowe odmiany gustu teatralnego1
Maciej Gdula
Przemysław Sadura
Reguły określające uczestnictwo w określonych spektaklach a także zasady oceny sztuk teatralnych, czyli to, co składa się na gust teatralny, wyraźnie różnią przedstawicieli poszczególnych klas. Różnic nie można sprowadzić wyłącznie do treści wyborów kulturowych, bo sięgają one głębiej, dotycząc także samej możliwości podejmowania wyborów.
1Artykuł stanowi fragment raportu z badania Klasowe zróżnicowanie stylów życia a stosunek do teatru przeprowadzonego przez Macieja Gdulę i Przemysława Sadurę w ramach programu badawczego Instytutu Studiów Zaawansowanych w Warszawie na zamówienie Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego. Całość raportu dostępna jest pod adresem: http://issuu.com/instytut. teatralny/docs/klasowe-zroznicowanie-stylow-zycia-/1 (dostęp: 03.03.2015). Śródtytuły pochodzą od redakcji.
Artykuł w całości dostępny jest w wersji drukowanej dziesiątego numeru MOCAK Forum.