Skonsultuj swój projekt edukacyjny z ekspertkami!
Skonsultuj swój projekt edukacyjny z ekspertkami!
Opublikowano: 05.11.2024
Skonsultuj swój projekt edukacyjny z ekspertkami!
W ramach projektu Wspólnota doświadczenia ruszyły eksperckie konsultacje dla osób zajmujących się edukacją o sztuce. Oferujemy możliwość odbycia indywidualnych lub grupowych konsultacji eksperckich, które skupiają się na kluczowych zagadnieniach związanych z edukacją artystyczną, dostępnością oraz zaangażowaniem publiczności w kulturę. Wsparcie obejmuje szeroki zakres tematów, takich jak pedagogika, metodyka warsztatów twórczych i arteterapii oraz komunikacja z różnymi grupami odbiorców.
Specjalistkami, które przeprowadzą konsultacje, są Anna Grajewska, Monika Nęcka oraz Regina Mynarska.
Dla kogo:
- edukatorów i edukatorek
- osób pracujących w działach edukacji w muzeach i instytucjach kultury
- osób zajmujących się rozwojem publiczności i dostępnością
- osób zajmujących się szeroko pojętą edukacją o sztuce (także w obrębie edukacji formalnej i edukacji domowej)
Na konsultację można zgłosić się w grupie (np. w zespole projektowym lub nieformalnej grupie) lub indywidualnie.
Gdzie:
- stacjonarnie w Muzeum lub online
Jak:
- Zgłoś się za pomocą formularza (klik). Pracowniczki Działu Wiedzy o Sztuce, skontaktują się z Tobą w ciągu trzech dni i umówi termin konsultacji. Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Kim są Specjalistki?
Anna Grajewska to trenerka i edukatorka kulturowa, menadżerka kultury, ekspertka ds. rozwoju społeczności. Absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza, szkoły trenerów Akademia TROP oraz studiów podyplomowych z zakresu komunikacji. Współzałożycielka i członkini zarządu Fundacji A Sztuka?. Posiada ponad 16-letnie doświadczenie w tworzeniu i kierowaniu projektami kulturowymi. Pracowała w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie jako zastępczyni dyrektorki ds. komunikacji, w Muzeum Etnograficznym w Krakowie jako kierowniczka zespołu ds. edukacji i w Muzeum Narodowym w Krakowie jako członkini zespołu edukacyjnego. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz członkini zespołu badawczego w Małopolskim Instytucie Kultury, który opracował strategię programu Edukacji Kulturowej dla Krakowa.
Pomaga instytucjom i firmom budować programy nastawione na rozwój ludzi poprzez kulturę. Wspiera osoby zarządzające w ewaluacji celów strategicznych oraz pojedynczych projektów. Prowadzi warsztaty szkoleniowe skierowane do kadr kultury z zakresu projektowania różnorodnej oferty kulturalnej i włączania do działań nowych grup. Wspomaga procesy budowania otwartej komunikacji w zespołach i grupach. Pisze teksty upowszechniające wiedzę z zakresu sztuki i dziedzictwa kulturowego (teksty do audioprzewodników, publikacji, folderów).
Monika Nęcka jest metodyczką sztuki. Wykłada w Katedrze Edukacji Artystycznej na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Prowadzi wykłady i warsztaty twórcze w kraju i za granicą. Autorka programu historii sztuki dla edukacji wczesnoszkolnej oraz zestawu ćwiczeń z zakresu identyfikacji kulturowej dla dzieci. Członkini Polskiego Komitetu Międzynarodowego Stowarzyszenia Wychowania przez Sztukę InSEA oraz Forum Kraków. Stale współpracuje z Bunkrem Sztuki, Międzynarodowym Centrum Kultury, Muzeum Narodowym w Krakowie, Małopolskim Instytutem Kultury, Stowarzyszeniem Pomocy Socjalnej Gaudium et Spes oraz z Fundacją Szkoła bez Barier na Rzecz Edukacji Dzieci i Młodzieży ze Sprzężonymi Niepełnosprawnościami w Krakowie.
Zajmuje się pedagogiką, metodyką nauczania wiedzy o sztuce, arteterapią, animacją kultury, pracą z dziedzictwem materialnym i niematerialnym, warsztatami twórczymi, wychowaniem estetycznym, identyfikacją kulturową, książką i produktami dla dzieci, współpracą z muzeami i instytucjami kultury.
Regina Mynarska ma dziewięć lat doświadczenia w dziedzinie dostępności kultury. Jej portfolio liczy kilkaset audiodeskrypcji w postaci tekstów oraz spotkań na żywo, między innymi dla Międzynarodowego Centrum Kultury w Krakowie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, Muzeum Współczesnego we Wrocławiu, Muzeum Krakowa. Jest trenerką dostępności, prowadzi zajęcia akademickie między innymi na studiach podyplomowych dla koordynatorów dostępności na Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Tworzy teksty łatwe do czytania (ETR). Szczególnie ważna jest dla niej audiodeskrypcja teatralna. Współpracuje z krakowskimi instytucjami: Teatrem im. Juliusza Słowackiego, Narodowym Stary Teatrem im. Heleny Modrzejewskiej, Teatrem Łaźnia Nowa, Teatrem Bagatela. Zawsze pracuje w duecie, wspólnie z współautorem/konsultantem funkcjonującym w obszarze niepełnosprawności. W przypadku audiodeskrypcji najbliżej współpracuje z Dawidem Górnym.
Zajmuje się dostępnością informacyjno-komunikacyjną kultury, tworzeniem audiodeskrypcji oraz tekstów łatwych do czytania (ETR), projektowaniem i prowadzeniem dostępnych wydarzeń (oprowadzania z audiodeskrypcją na żywo, warsztaty dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością intelektualną) oraz prowadzeniem szkoleń dla kadr kultury w wyżej wymienionych obszarach.